مشهد

مقالات

صفحه اصلی آموزشی اصول لوله‌گذاری برقی

اصول لوله‌گذاری برقی

لوله‌گذاری برقی یکی از مراحل اساسی در ساختمان‌سازی و نصب تجهیزات برقی است. در این مقاله، به اصول اساسی لوله‌گذاری برقی پرداخته خواهد شد تا شما بتوانید به‌صورت صحیح و مطابق با استانداردها لوله‌گذاری برقی را انجام دهید.

 

اصول لوله‌گذاری برقی: راهنمای کامل برای نصب تجهیزات برقی

1.لوله‌گذاری مجزا و مستقل

مدارات مختلف (روشنائی، پریز برق، تلفن، دربازکن صوتی، آیفون تصویری، زنگ اخبار و غیره) باید به‌طور مجزا و مستقل اجرا شوند. لوله‌کشی برق به‌صورت مورب در دیوار ممنوع است.

2.استفاده از لوازم استاندارد

برای انشعابات، زانوها، خم‌ها و ۳ و ۴ راهی‌ها باید از لوازم و تجهیزات استاندارد و مختص هر لوله برق استفاده شود.

3.بوشینگ مناسب در محل ورود لوله برق

در محل ورود لوله برق به جعبه‌تقسیم، تابلو یا تجهیزی مشابه باید از بوشینگ مناسب با نوع لوله استفاده شود تا سیم یا کابل آسیب نبیند.

4.مسدود کردن لوله‌ها پس از نصب

لوله‌های برق باید در زمان نصب خالی بوده و پس از پایان لوله‌گذاری به‌طور موقت مسدود شوند تا از ورود نخاله‌های ساختمانی به داخل آن‌ها جلوگیری شود.

  1. ماهیچه‌کشی لوله‌ها از کف

لوله‌های برقی که در کف‌ها کار می‌شوند باید با استفاده از لوله‌های فولادی یا لوله‌های پلاستیکی سخت اجرا شوند و به هنگام اجرای عملیات لوله‌کشی و همچنین بعد‌ از آن باید در برابر آسیب‌های مکانیکی حفاظت لازم به عمل آید.

6.رعایت فواصل مجاز با تأسیسات مکانیکی

برای جلوگیری از تداخل، نقشه‌های تأسیسات برقی با نقشه‌های تأسیسات مکانیکی به‌طور دقیق مورد‌بررسی قرار گیرد.

با رعایت این اصول، می‌توانید لوله‌گذاری برقی را به‌صورت صحیح و مطابق با است.

نتیجه‌گیری

لوله‌گذاری برقی نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. با رعایت اصول مذکور، می‌توانید لوله‌گذاری برقی را به‌صورت صحیح و مطابق با استانداردها انجام دهید. امیدوارم که این مقاله به شما در درک بهتر از این موضوع کمک کند.


درباره ما

شرکت نیروگستران سهاتوس، با بیش از 30 سال تجربه و پیشینه‌ای غنی که به سال 1370 بازمی‌گردد، از برقکاری ساختمان و سیمکشی به یکی از پیشروان صنعت لوله برق در ایران تبدیل شده است. در سال1394، با کسب استانداردهای لازم و ثبت برند، گام‌های بلندی در راستای تضمین کیفیت و اعتبار محصولات خود برداشتیم. امروزه، ما با داشتن نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش در بسیاری از استان‌های کشور، محصولاتی با کیفیت برتر و مورد رضایت مشتریان ارائه می‌دهیم.

راه های ارتباطی

مشهد

info@sahatoos.com

Copyright © All rights reserved | sahatoos
طراحی شده توسط ایلیاسیستم ، مجری تخصصی فروشگاه ساز اینترنتی | طراحی سایت | طراحی اپلیکیشن